Capital Circle

Investeerders zoeken

Een investeerder zoeken die uw benodigde kapitaal wil financieren is geen gemakkelijke klus: vaak hebben investeerders pas interesse bij zeer hoge bedragen. Op het crowdfinancing platform van Capital Circle krijgt u de mogelijkheid om uw project aan kapitaalkrachtige potentiële investeerders te presenteren. Met een interessant en goed onderbouwd bedrijfsplan komen de investeerders naar u.

Een investeerder vinden voor uw project

Banken zijn de laatste jaren zeer terughoudend bij het verstrekken van een lening. Dit geldt niet alleen voor startkapitaal, maar ook voor de financiering van nieuwe projecten. Ook andere financieringsvormen zijn lang niet altijd geschikt, zoals zogenaamde seed capital-investeerders of venture capital-fondsen. Een seed capital-investeerder is vooral gericht op startups, de fondsen zijn daarentegen meer geïnteresseerd in het uitbouwen van een onderneming of project. Het grote nadeel van deze financieringsmogelijkheden is dat het proces om de investering rond te krijgen doorgaans erg tijdrovend is.

Bij een tekort aan financiële middelen begrijpt Capital Circle maar al te goed dat u snel investeerders nodig heeft. Door middel van bankvrij financieren via crowdfunding kunt u daarom binnen één maand uw project gefinancierd krijgen. Bekijk hier al onze succesvol gefinancierde projecten.

De nieuwe manier van investeerders zoeken: bankvrij financieren via Capital Circle

Bankvrij financieren is een relatief nieuwe vorm van investeerders vinden. Op het crowdfunding-platform van Capital Circle lenen investeerders geld uit aan ondernemers en op deze manier kunnen geweldige ideeën werkelijkheid worden.

Capital Circle gaat echter een stapje verder - wij helpen u bij het pitchen van uw startup, idee of project. Onze financiële experts zullen uw idee en pitch van feedback en waardevolle adviezen voorzien. Zo helpt Capital Circle om uw project zo interessant mogelijk te maken voor investeerders en snel het benodigde kapitaal bij elkaar te krijgen.

Wilt u meer informatie over het vinden van investeerders bij Capital Circle?

Capital Circle helpt u met zoeken naar investeerders

Capital Circle neemt u graag een deel van het werk uit handen bij het zoeken naar investeerders. Uw idee of project omschrijft u in een wervend bedrijfsplan. Bij een positieve beoordeling door onze financiële experts wordt het plan geplaatst. Vanaf dat moment heeft uw plan 60 dagen de tijd om het beoogde bedrag binnen te halen. U hoeft dus maximaal drie maanden te wachten op uw (start)kapitaal. Met een gemiddelde doorlooptijd van 18 dagen ligt het echter in de lijn der verwachting dat u al eerder over het bedrag kunt beschikken. Overtuigd? Dien meteen uw projectvoorstel in.

Uw project in vier stappen online en zichtbaar voor 3.000 actieve investeerders

Bankvrij financieren bij Capital Circle is zeer gemakkelijk. Uw pitch staat in vier simpele stappen online:

  1. Maak een account aan.
  2. Schrijf een ondernemingsplan waarmee u uw idee aan ons voorlegt.
  3. Onze financiële experts beoordelen uw plan en geven u feedback.
  4. Na acceptatie van uw plan staat het binnen twee dagen online.

Capital Circle helpt u ook ná de plaatsing van het plan om van uw project een succes te maken. Met onze nuttige marketingadviezen kunt u uw project wervend onder de aandacht brengen van investeerders. Meer weten het pitchen van uw plan? Kijk dan op onze pagina geld lenen.

Tips bij het zoeken van een investeerder

Investeerders gaan niet zomaar met iedereen in zee. Om investeerders aan u te binden, zult u goed moeten nadenken over een aantal belangrijke zaken die een investeerder van u en uw project of onderneming wilt weten. U vindt hieronder zeven tips die u kunnen helpen om vragen van potentiële investeerders voor te zijn. Door goed na te denken over de tips, tilt u uw bedrijfsplan naar een hoger niveau.

1. Kom tot de kern van uw idee

Het eerste wat investeerders van u willen weten, is 1) wat het doel van uw bedrijf of project is 2) hoe u dit doel wilt gaan bereiken en 3) waarom het idee aan zal slaan bij de doelgroep. Blijf tijdens de beantwoording van deze vragen bij de kern van het verhaal en zie het als een ‘elevator pitch’. Uw idee uitleggen in een aantal kernachtige zinnen is veel krachtiger dan een omslachtig verhaal.

2. Bepaal het benodigde kapitaal

Misschien wel net zo belangrijk als de eerste tip, is de tweede tip: hoeveel geld wilt u van de investeerder hebben om uw startup of project van de grond te krijgen? Vaak wil een investeerder ook weten of dat bedrag echt nodig is, of dat u misschien ook met minder geld toekunt. Een investeerder krijgt door uw antwoorden een goed beeld van u; het zegt namelijk veel over de kans van slagen die u uzelf toedicht en hoe u eventuele financiële tegenslagen gaat opvangen.

3. Geef het geleende geld een bestemming

Investeerders vinden het belangrijk dat hun geld goed besteed wordt. Ze willen daarom graag weten waaraan u hun geld uit gaat geven. Maak hiervoor een zo specifiek mogelijk overzicht en voorkom dat u verzandt in algemeenheden. Zeg bijvoorbeeld dat u van de investering nieuwe machines aan wilt schaffen, maar niet dat u het geld gaat gebruiken voor de opstartfase.

4. De invloed van uw product of dienst op de klant

“Hoe gaat uw product de klant veranderen?” Met deze vraag probeert een investeerder erachter te komen of u nagedacht heeft over de toekomst van uw product of dienst. Denk dus goed na op welke manier uw product of dienst de doelgroep gaat veranderen en wat voor invloed dit gaat hebben op de markt.

5. Bereken het break-even-point

Investeerders steken geen geld in een project dat geen kans van slagen heeft. Zorg daarom voor een realistische planning, zodat de investeerder weet wanneer hij gaat profiteren van zijn investering. Het is uiteraard lastig te voorspellen, maar denk wel goed na over alle mogelijke scenario’s. Maak daarom een zo specifiek mogelijke planning.

6. Onderscheid u van de concurrentie

Door goed na te denken over de onderscheidende factoren van uw product of dienst, laat u zien dat u een goede strategie hebt gevonden om uw dienst of product te lanceren. Denk goed na over de markt en uw concurrenten, maar ook over de manier waarop u uw concurrenten de loef gaat afsteken. De investeerders willen tenslotte weten waarom mensen juist úw product gaan kopen of úw dienst gaan afnemen.

7. Bedenk een marketingstrategie

De laatste tip in ons overzicht, maar daarmee niet de minst belangrijke. Het belang van een goede marketingstrategie is niet te onderschatten: uw product of dienst moet namelijk onder de aandacht gebracht worden. Denk niet alleen goed na over de manieren om uw product of dienst te promoten, maar ook over het kostenplaatje dat daarbij hoort.

Wilt u meer informatie over onze tips voor het zoeken naar een investeerder? Neem contact met ons op.

Meer informatie over geld lenen via Capital Circle

Benieuwd geworden naar het crowdfunding-platform van Capital Circle en hoe het u kan helpen in uw zoektocht naar kapitaal? Lees er meer over op onze pagina’s over crowdfunding, investeerders zoeken en de kosten van het geld lenen via Capital Circle.